onsdag 29 april 2009

Nu är Fjollan hemma igen - och


jag fick prova henne innan vi åkte hem och hon tölta på som "hejsan"... vilken känsla det var - det var så kul!. Måste nu vara mer envis än henne och jobba hårt och ska boka in mig på lektionerna Nanna har i Vida (så vi håller i detta nu). Det kändes så bra att hon tog tölt och att det inte var så konstigt att få henne i tölt. Lastningen gick också bra, hon backade en gång innan hon gick i (Gardar vifta lite med piskan bakom så det blev ljud). Sen stod hon där still 5 min innan vi åkte iväg.
När vi släppte ut henne i hagen med killarna så var Rasmus (shettisvalacken på ca 21 år) närmast hela tiden som om dom vore bästisar... så ser det inte ut annars när Fjollan jagar iväg Rasmus. Rasmus höll både Toti och Hrimnir ifrån henne så gott det gick, ibland stod Hrimnir i ett hörn av hagen och bara tittade på... När Rasmus tog en vattenpaus kunde Hrimnir gå fram till Fjollan och nosa. Vinsti fick vara nära hela tiden och Fjollan "busade" med honom (eller försöker hon klättra i rang?), hon går tätt intill honom och nafsar på hals och bogar där hon kommer åt (hon har gjort så en gång förut som jag sett). Många race blev det i hagen fram och tillbaka i alla fall, krumsprång och tvära vändningar. Stackars Rasmus får väl träningsvärk som han sprungit. I morgon ska jag dit igen och tölta! På fredag ska jag också rida på förmiddagen med Camilla, då ska hon få prova Fjollan.

Inga kommentarer: