söndag 26 april 2009

Islandshästtävling i Högbo Sandviken

Det är Gyda Mästerskapen idag och det var ganska många anmälda. Jag ska åka till Högbo och titta och fota lite. Helgen har i övrigt varit lugn. Vi skulle åkt lite mc igår men det blev inget av, åkte till mamma o pappa och hälsade på i stugan istället. Dom bjöd på tårta för att fira att dom lämnat Forsbacka efter 46 år... lägenheten är städad och nycklarna tillbakalämnade. Petra och hennes kompis är hundvakt hos Anna och Anders (som är på sonens innebandycup i V-ås) och jag åkte dit en sväng för att hjälpa till med gammelhanen som hade morrat lite så tjejerna vart osäker. Han har ju sitt revir att vakta och inte van men tjejerna som kom dit, man måste nog vara lite bestämd så han inte tror att han kan bestämma. Har inte hört nåt mera sen dess så det har säkert gått bra.
Inatt jobbar vi 12-timmars och sedan har jag 2 kortnätter, 1 dag (styrelsen på min avdelning har heldag) innan jag är ledig. Ska ringa och höra om hästen skall få komma hem nu i veckan också.

Inga kommentarer: