tisdag 14 april 2009

Jobb idag

Nu har vi vart riktigt långlediga och ska jobba fm idag.
Igår var en snubbe hit från Dalarna och hämtade en av tavlorna jag sålt på Tradera. Måste vara en värdefull "förfalskning" då han åkte ca 15 mil enkel väg för att hämta tavlan. Han påstod i sitt mail att han visste det var en förfalskning då han bjöd på ena tavlan jag hade och den andra hade han ju själv framför sig (alltså måste jag ha en förfalskning). Konstiga var att när jag sökte på konstnären på nätet... kom jag fram till att snubben från Dalarna hade precis innan min auktion kom ut, köpt exakt samma tavla av en annan på tradera, som han köpte av mig... måste vara en sån där förfalskningssamlare eller?
I helgen var vi till Romme på V75 och åkte hoj dit och Petra åkte med mig. Det var kyligt emellanåt under färden men inte så man frös.
I söndags var vi till Gunnar och Gunilla på påskmiddag och även Peters (från Thailand hemkomna) förädrar var med. Vi hade en jättetrevlig kväll.
Igår var Petra till med Anna till Bastfallet och hjälpte till hos Olle och var förståss heltrött när hon kom hem. Vanja var också och hälsade på en sväng från Hofors, hon har ju vart till Malin i Göteborg i påsk. Mycket har vi hunnit med i helgen.

Inga kommentarer: