lördag 4 april 2009

Kursvecka och premiärtur på mc

Har ju varit med som handledare på kursen "Pengar för livet" ons-fre tillsammans med Olle och Gunnar. Det har handlat bla om vad som händer när vi blir uppsagda och får leva på a-kassa och hur det kan påverka vår privata ekonomi och vad man kan göra själv för att klara sig på det. Det har även varit information om det nya sjukförsäkringssystemet (som är åt h-e) med Kenneth och Bror från "Sparslanten" som informerar vad som kan hända om man inte betalar sina räkningar (vägen från påminnelse till skuldsanering). Många har ju inte en aning om dessa saker och tycker att det var bra med den informationen. Hur många kommer att sitta och räkna på sin egen ekonomi efter denna kurs tro? Jag ska göra det i alla fall för att det kan vara kul att se vart alla pengar går (eller vill man veta det?).Fotot ovan från vår premiärtur för året på motorcykel. Vi åkte en sväng på några mil och det var snö på vägrenarna och på sjöarna och jag frös inte, men det var inte mer än så. Vi åkte på Peters hoj, men ska väl ta fram min pärla snart också.

Nu snart har jag tänkt fatta pennan och åka till Vida för en intervju med Sara Persson på Månbacka gård. Ska även ta lite foton och skicka det till vår lokala klubbtidning Gyda Fregna. Sedan hoppas jag att jag kan få en medlemslista så jag kan fortsätta intervjua andra ungdomar i vår klubb (och kanske några vuxna också)... en liten presentation kan man säga och så får vi se om det blir något bra av det (nya kontakter mellan medlemmar kanske).

Inga kommentarer: