måndag 6 april 2009

Härlig helg är över

Det har vart en härlig och rolig helg. När travet var inlämnat på lördagen, åkte Peter iväg på biljardtävling och jag åkte jag iväg till Årsunda för att intervjua och fota till Gyda Fregna (lokala islandshästklubbtidningen). Det var systrarna Sara och Sanna som svarade på mina frågor och ställde upp för foton tillsammans med hästarna. Vädret var helt underbart varmt, soligt och skönt - riktig vår! Satt sedan ute och drack kaffe och pratade med föräldrarna också. Även Petra och Anna kom förbi ute på vägen på travhästarna. Väl hemma så kollade man om V75 hästarna sprungit som man önskat... vilket inte tillräckligt många gjorde denna gång heller.
På söndagen hade vi bestämt att åka till Gävle travet då ponnyklubben ordnade med lite aktiviteter. Vi åkte dit till kl 11 och ringde en väninna så hennes ponnytravintresserade flicka Lina också fick följa med (gick jättebra fast hon inte känner oss så väl). Vi fick fika och sedan visning på stallbacken (stora hästarna) och ATG-kliniken (intressant) där veterinären gav oss hästägare en varsin hö-påse (typ Ikea-påsarna fast större och annat tryck) som såg perfekt ut storleksmässigt (till en måltid för 4 islänningar och en shettis). Vi spelade sen en varsin 5:a på ett lopp och fick in den och spelade vidare hela tiden för en varsin 5:a... den räckte länge och flickorna tog ut de flesta vinnarna och Peter det med största oddset. Nu finns 34 kr att sätta på en v64 till onsdag som vi 4 är med på. Det gick ju att lägga en lapp med namn på i lådor om man ville åka i sulky (tandem) och defilera inför lopp eller om man ville åka med i bilen på innerplan. Det namn som blev uppropat var tjejen under 16 år och fick ej åka med, Norring kom då och frågade Peter som tyckte jag kunde få åka... jag hängde förståss med och fick åka med en ung kille bakom Inkasso (som bor i ponnytravstallet). Sätter in foto och film i morgon. Det var jättekul även om jag bara höll i tömmarna och inte gjorde nåt direkt... svårt att svänga eller stanna/öka när man inte vet hur kusken tänkt sig. Lina blev uppropad för att åka bilen i innerbanan och Petra fick följa med - det tyckte dom var kul.
När vi kommit hem från travet käkade vi och åkte vidare till Borlänge. Både mina föräldrar och syrran med familj har flyttat till lägenheter i samma hus... fina lägenheter är det. Hos syrran fanns ett badkar... mmmm!!! Har inte badat många gånger på senaste 7 åren så jag passade på nu... tog en hästtidning och låg där i 30 min kanske. Sedan har vi kikat på tv och strax på väg i säng. Måndag em ska jag hälsa på Fjollan... man får hoppas hon känner igen matte. Ska bli spännande att höra hur det gått nu när hon vart där i 3 veckor... hon var rätt stel när hon kom dit. Petra ska följa med Anna till Bastfallet och hjälpa till så det blir ingen sovmorgon nu när påsklovet börjar.

Inga kommentarer: